Plattegronden Plattegronden (4) 360 graden foto's Virtuele tour

Timorlaan 13

1782 DH Den Helder

'Allure en grandeur', dat is wat deze prachtige jaren ’30 woning uitstraalt!

Dit riante herenhuis (2-onder-1 kap) biedt ruimte voor 5 slaapkamers. De woning is gelegen in de geliefde Indische buurt en heeft vrij uitzicht op het Timorpark.

'Allure en grandeur', dat is wat deze prachtige jaren ’30 woning uitstraalt!

De woning is de afgelopen jaren verbouwd en v.v. een betonnen begane grondvloer. Via de keurig verzorgde voortuin loop je het pad op naar de statige entree met riante vestibule/hal. Direct vallen de authentieke jaren '30 details op, zoals het fraaie glas in loodwerk en paneeldeuren.

De sfeervolle woonkamer (circa 50m2) is zeer royaal en heerlijk licht door de vele grote raampartijen. Daarnaast is de woonkamer v.v. een gesloten houthaard, een prachtige massieve eiken parketvloer (bij-)vloerverwarming, een fraaie zij-erker, openslaande tuindeuren en deels v.v. stucwerk. De parketvloer is 2 jaar geleden en opnieuw geschuurd en gelakt. Een ruime living waar u heerlijk kunt zitten!

En dan de keuken! De uitgebouwde keuken met openslaande tuindeuren is ingericht met een zeer luxe Siematic BeauxArts inrichting. Een klassieke uitstraling gecombineerd met moderne luxe en comfort. De keuken beschikt over een riant gasfornuis met oven, grillplaat, stoomoven en aparte 2-zone wijnkoelkast. Aansluitend is bijkeuken/berging te bereiken met o.a. de aansluiting voor het witgoed en een praktische kastenwand. Zowel de keuken, bijkeuken als de hal zijn v.v. een natuurstenen vloer.
De heerlijk beschutte achtertuin is gelegen op het noordoosten en uitgerust met een zeer fraaie hardhouten overkapping met ingebouwde haard en achterom. Daarnaast is de tuin v.v. sierbestrating, groenborders, automatische beregening en grondafwatering. Via de uitgang bereik je het achtergelegen ‘Romerlandje’: een uniek, verkeersvrij, groen speelveld voor jong en oud.

1e Verdieping: ruime overloop, toilet, 3 slaapkamers (2 grote en 1 kleinere) met balkon en voorzien van inpandige kasten. Nette, geheel betegelde badkamer: vloerverwarming, ligbad, inloopdouche en dubbele wastafel.

2e Verdieping: vaste trap, prachtige ruimte met 2 ruime open (slaap)kamers. De slaapkamer aan de voorzijde van de woning is v.v. een stoom/douchecabine en wastafel. De kamer aan de achterzijde is ingericht als studiekamer. Zowel de voor als achterzijde is v.v. een groot dakkapel. Op deze verdieping is een aparte ruimte voor de opstelling van de Nefit CW6 CV (2017) en bevindt zich ook de toegang tot de vliering.

Bijzonderheden:
- Energielabel C
- Betonvloer begane grond
- Geheel v.v. dubbele beglazing (deels zelfs inbraakvertragend en HR++ glas)
- Vloer- en dakisolatie
- 18 zonnepanelen, allen met eigen mini-omvormer voor optimaal rendement (2023)
- Hardhouten (meranti) kozijnen en ramen met HR++ glas (2009)
- Kap in 2000 vernieuwd en geïsoleerd, o.a. nieuwe geglazuurde pannen, 2 nieuwe dakkapellen, nieuw lood- en zinkwerk (goten, zijwangen dakkapellen en hemelwaterafvoeren)
- volledig gesloten, electronisch alarmsysteem (2018)

Kortom een zeer goed onderhouden en fraai afgewerkt herenhuis van formaat.

"Met een beetje pijn in ons hart, bieden wij ons droomhuis te koop aan. Wij hebben hier 7 jaar met veel plezier gewoond en onze kinderen hebben waanzinnige herinneringen in deze buurt gemaakt. Een huis met als verlengstuk van de achtertuin het Romerlandje, waar ’s-avonds nog buiten gespeeld wordt en het Timorpark aan de overkant waar wij zelf veel gewandeld hebben. Om maar niet te zwijgen over zee en strand binnen handbereik.
Voor ons is nu de tijd aangebroken voor nieuwe avonturen buiten Den Helder."

Interesse in dit huis? Maak een afspraak voor een bezichtiging of schakel direct uw eigen NVM-aankoopmakelaar in. Uw NVM-aankoopmakelaar komt op voor úw belang en bespaart u tijd, geld en zorgen.

Vraagprijs:
06-05-2024

Soort woonhuis:
Eengezinswoning , Twee onder een kapwoning
Bestaande bouw , bouwjaar 1938
Woonhuis
Soort dak:
Zadeldak (pannen)

Overige inpandige ruimte:
Perceel:

Aantal badkamers:
Badkamervoorzieningen: